Ehsan Fadaker har 12 års erfarenhet av digital affärsutveckling i medievärlden och har under sin karriär haft framgång hos bland annat Schibsted, Aftonbladet och N24-gruppen. Denna erfarenhet som han har samlat på sig har lett till att han startat ett eget bolag, Digibyrån Sverige AB, som han startade i början av 2018. Företaget har sin grund i digital affärsutveckling och syftar att hjälpa andra bolag som vill eller måste digitalisera sin verksamhet.
Som digital strateg och entreprenör hjälper Ehsan andra bolag att digitalisera, effektivisera och skala verksamheten. Som mål har han att alltid leverera en produkt på marknaden inom fyra månader till ett fast pris med tak på 10-15% ytterligare kostnader. Vilket har lyckats till 100% av gångerna, ofta tillkommer extra kostnader när entreprenören lär sig nya saker eller ser andra öppningar under resan mot en första lansering. Där får entreprenören ständigt stöd för att hålla fokus och inte vilja göra allt på en gång. Det är ett av misstagen många gör som mer än vad de flesta vill erkänna leder till att produkten som kommer ut på marknaden är för komplicerad från start eller aldrig ens kommer ut.